Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2023

 Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, 18/11/2023















Η γέφυρα, όπως φαίνεται από το Ρίο Αχαΐας.

Σύνδεσμος βίντεο


Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, μεταφέρει 6 λωρίδες (2 λωρίδες κατεύθυνσης ανα κυκλοφορία και 2 λωρίδες ασφαλείας) και 1 λωρίδα ποδηλατόδρομου και πεζοδρομίου ως μέρος της Ιόνιας Οδού (Α5), Ευρωπαικής Οδού 55 (Ε55) & Ευρωπαϊκής Οδού 65 (Ε65) Διασχίζει Πατραϊκός κόλπος, Κορινθιακός Κόλπος Τοποθεσία Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, Ελλάδα
Ιδιοκτήτης Ελληνικό δημόσιο
Συντηρείται από ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ Ιστοσελίδα https://www.gefyra.gr/
Χαρακτηριστικά Σχέδιο Καλωδιωτή γέφυρα από τον Μπερτζ Μικαελάν Υλικό Χάλυβας Συνολικό μήκος 2.880 μέτρα Πλάτος 27,2 μέτρα Κύρια καμάρα 560 μέτρα Καμάρες 4 Στηρίγματα στο νερό 4 Κατασκευάστηκε από Vinci Αρχή κατασκευής 1997[1] Τέλος κατασκευής 2004 Κόστος 630.000.000 € Άνοιξε 7 Αυγούστου 2004
Ημερήσια κίνηση Προβλεπόμενη: 11.000 οχήματα ημερησίως
Διόδια Αυτοκίνητα: €13.70 Μοτοσικλέτες: €2.00 Λεωφορεία/Πούλμαν: €32.00–69.00 Φορτηγά: €21.00–43.00 Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου ή, επίσημα, Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» είναι καλωδιωτή γέφυρα που ολοκληρώθηκε και τέθηκε σε λειτουργία το 2004 μέσω της οποίας επιτεύχθηκε τόσο η σύζευξη μεταξύ του Ρίου (προάστιο της Πάτρας) και του Αντιρρίου όσο και η σύνδεση της Πελοποννήσου με τη δυτική ηπειρωτική Ελλάδα και προς τα πάνω και ευρύτερα με το υπόλοιπο της Ευρώπης. Αποτελεί τμήμα της Ιόνιας Οδού (Α5), της Ευρωπαϊκής Οδού 55 (Ε55) και της Ευρωπαϊκής Οδού 65 (Ε65) και κατασκευάστηκε από την Γαλλική εταιρεία Vinci. Ενώ συχνά το μήκος μιας γέφυρας τέτοιου τύπου αναφέρεται ότι είναι το σύνολο των καταστρωμάτων της, στην πραγματικότητα επιστημονικά κατά την στατική ανάλυση (και σε κάποιες διεθνείς λίστες μεγαλύτερων γεφυρών), το ενεργό της μήκος θεωρείται μόνο το μεγαλύτερο από τα οδοστρώματα κάτω από ένα «κατάρτι» (κάνοντας έτσι τη γέφυρα μικρότερη). Τεχνικά χαρακτηριστικά Το μήκος της γέφυρας που στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες, ανέρχεται στα 2.252 μέτρα, ενώ μαζί με τις προσβάσεις φτάνει γύρω στα 2.883 μέτρα (βλέπε σχεδιάγραμμα παρακάτω). Η γέφυρα αναπτύχθηκε και ολοκληρώθηκε, παρά τις δυσμενείς περιβαλλοντικές συνθήκες, ενώ το μέγιστο βάθος θεμελίωσης φθάνει τα 65 μέτρα υπό την επιφάνεια της θάλασσας. Πρόκειται για μία καλωδιωτή γέφυρα, οι αντοχές της οποίας είναι εντυπωσιακές. Σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε με προδιαγραφές να αντέξει σε σεισμό μεγαλύτερο από αυτόν που σημειώθηκε στις 17 Αυγούστου 1999 στη Νικομήδεια της Τουρκίας, ο οποίος ήταν μεγέθους 7,4 της Κλίμακας Ρίχτερ. Έχει υπολογιστεί, επίσης, πως αντέχει σε ενδεχόμενη σύγκρουση δεξαμενοπλοίου με εκτόπισμα 180.000 τόνων, καθώς και σε ταχύτητα ανέμου 265 χλμ./ώρα, ταχύτητα που αντιστοιχεί σε τυφώνα Κατηγορίας 5, το ανώτατο δυνατό επίπεδο στην Κλίμακα Σαφίρ-Σίμπσον. Τέλος, η γέφυρα είναι σχεδιασμένη να απορροφά πιθανές μετατοπίσεις μεταξύ δύο βάθρων, σε οποιαδήποτε κατεύθυνση. Η γέφυρα περιλαμβάνει και πεζόδρομο/ποδηλατόδρομο, η χρήση των οποίων απαλλάσσεται πληρωμής διοδίων.